Subject: Ed: Vareslaste pesitsemisest
From: Natalja Šubina <[email-masked]>
To: "Liivi Zovo" <[email-masked]>
Date: Fri, 14 Jun 2024 09:38:53 +0300

Tere

Palun lisada DELTA toimikusse viit 9.4-3/24/5035-2

Lugupidamisega

Natalja Šubina

nõunik

keskkonnatervise osakond

tel +372 7943702

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]

Terviseamet

+372 794 3500

 <mailto:[email-masked]> [email-masked]
 <http://www.terviseamet.ee/> www.terviseamet.ee

Paldiski mnt 81, 10614 Tallinn

Käesolev kiri on konfidentsiaalne ning mõeldud kasutamiseks kirja päises
nimetatud isikule/asutusele. Käesoleva kirja mistahes viisil kasutamine
või kopeerimine isiku poolt, kes ei ole märgitud selle adressaadiks, on
keelatud. Kui te olete saanud käesoleva kirja ekslikult, palume sellest
koheselt teavitada kirja saatjat ning kustutada saadud kiri koos kõikide
lisadega.

Saatja: Mailis Sepp <[email-masked]>
Saatmisaeg: reede, 14. juuni 2024 09:10
Adressaat: Natalja Šubina <[email-masked]>
Teema: [POTENTIAL PHISHING]Vareslaste pesitsemisest

Tähelepanu! Tegemist on väljastpoolt asutust saabunud kirjaga. Tundmatu
saatja korral palume linke ja faile mitte avada.

Tere

Edastasite Tapa Vallavalitsusele Tapa linnas Pargi 7 kinnistu elaniku
pöördumise seoses vareslaste pesitsemisega.

Käesolevaga anname teada, et Tapa Vallavalitsus küsis Keskkonnaametilt
luba pesade lõhkumiseks. Keskkonnaamet jättis kooskõlastuse andmata, kuna
selleks hetkeks, kui elanik vallavalitsuse poole esimest korda pöördus oli
lindude pesitsusperiood juba alanud. Vareslaste pesitsusperiood algab
teadaolevalt 15. veebruaril ja lõpeb 15. juulil.  Looduskaitseseaduse § 55
lõike 61 punktide 1 ja 2 kohaselt on looduslike lindude tahtlik häirimine
pesitsusperioodil keelatud. Seega ei olnud Tapa Vallavalitsusel võimalik
varem ja ei ole võimalik ka hetkel vareslaste pesade ega ka pesapuudega
midagi ette võtta, kuna lindude pesitsusperiood veel kestab.

Lisaks on Keskkonnaamet oma kirjas selgitanud järgmist: „Linnas elab
inimese kõrval vabalt hulk looduslikke liike, kellele see on loomulik
elukeskkond. Linnakeskkond on ulatuslik, üha laienev ja püsiv elupaik.
Väär on eeldada, et seal elamiseks on kohanenud vaid inimene. Linde
meelitab linnakeskkonda peamiselt kolm põhjust: head toitumisvõimalused,
vaenlaste vähesus ja soodsad pesitsusolud. Linnud elavad nüüd ja edaspidi
inimeste kõrval linnakeskkonnas. Kindlasti tuleb meeles pidada, et inimene
ja loodus eksisteerivad koos ning kõrvuti. Keskkonnaameti kohus on tagada
kõikide Eestis elavate liikide hea käekäik ning keelatud on looduslikult
esinevate lindude pesade ja munade tahtlik hävitamine ja kahjustamine või
pesade kõrvaldamine ilma ameti loata.“

Tulenevalt eelnevast ja tuginedes Keskkonnaameti soovitustele saab Tapa
Vallavalitsus Pargi 7 kinnistu läheduses pesitsevate vareslaste poolt
tekitatud olukorraga tegeleda pärast pesitsusperioodi lõppu.

Lugupidamisega

TAPA

VALLAVALITSUS

Mailis Sepp

keskkonnaspetsialist

322 9665, 5193 1564

[email-masked] <mailto:[email-masked]>

Pikk 15, 45106 Tapa

322 9650, [email-masked] <mailto:[email-masked]>
www.tapa.ee <http://www.tapa.ee/>